2013-04-03

Genomkörare av lydnadsklass 2

I helgen fick jag för mig att träna lydnad. Det är dags att sätta igång med lydnadsträningen då det vankas tävling. Har inte kört ett seriöst lydnadspass sedan januari kanske.

Målet med dagens träning var att se hur vi ligger till i lydnadsklass 2 och vad vi behöver ha fokus på.

Platsliggning - gick ca 25m. Belönade på tillbaka vägen ca 1m från henne. Hade boll bakom henne ca 5m.

Fritt följ - Här hade vi en fin känsla och hon brydde sig inte ett dugg om rutan som stod framme, dock trängde hon lite.

Läggande - Kändes bra!

Inkallning - Gjorde med ett ställande där hon la sig men annars ok.

Rutan - Hon la sig på kommandot "stå", annars kanon!

Apportering - Kanon!

Fjärr - vid nerläggandet så tänkte hon kryp, så när jag gick ifrån henne kröp hon.

Basta fick en tävlingsmässig belöning alltså vi sprang av planen och då fick hon sin leksak. 




Det som jag ska ta med mig till nästa träning:
  •  stadga i nerlägganden inför fjärren
  • kommandot stå
  • fjärren, öka avståndet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar