2014-05-12

Tävling, lägre spår

Igår kom jag hem från två veckors semester i Spanien och idag är det tävling för mig och Basta. Inte bästa uppladdningen kanske med att vara borta i två veckor men målet med dagens tävling var att få mer tävlingsrutin, vilket jag fick :). Basta blev även uppflyttad till högreklass spår.

Platsliggning- Det gick så där. Hon pep och kröp något steg. Känslan när vi gick in på plan var att hon var som ett klister på mig.

Budföring- Detta moment har jag inte gjort sedan skyddstävlingen förra året. Så det var en chansning, som Basta fixade skapligt. 

Spår- Basta spårade jätte fint och hade ett mycket bra tempo. Spåret var väldigt roligt då det gick över minst 7 olika diken. Vi missade dock en pinne.

Sedan körde vi lydnad.
Jag orkar inte skriva så detaljerat då det var mycket detaljer som inte var bra idag men som en vän sa till mig:
- kommer du ihåg vad som var målet med tävlingen? 
Jag: - jo ja, att få mer tävlingsrutin.
- ja, vad gör du nu då? Sluta med ditt tänk om, om jag hade bl.a. bl.a. Målet var tävlingsrutin och det lyckades du med.

Hon har så jävla rätt. Vi gjorde jävligt bra i från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar