2013-10-14

Lydnadsfokus

Nu lider det emot vintern och det betyder att brukssäsongen är över för i år. I går var jag på en skyddsträning med flera bekanta men en kär vän tog hem segern och fick jävligt fina SM kval poäng, Grattis Ann och Udda! 

Jag håller på med fjärren och vi är i nybörjarstadiet. Jag har en träkloss som Basta ska lära sig att gå upp med bakbenen. Sedan ska hon lära sig att stå stilla med baktassarna på den. Tanken är att hon ska bli medveten, "bakdelskontroll", om sina baktassar. Jag tänker att Basta ska ha låsta baktassar.

Vi har också börjat med vittringen. Jag har haft en pinne som hon bara har fått plockat upp. Sedan har jag gått vidare med att gömt pinnen i ett rum, för att hon ska slå på näsan. 

Jag kommer filma både fjärren och vittringen och lägga ut här på bloggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar